יום שני, 26 בספטמבר 2016

הטיול המושלם לצעירים | לונדון


הרבה זמן לפני הטיסה המיוחלת חיפשתי יעד שווה, כייפי ומעניין לצעירים. משהו אירופאי, לא יקר מדי וגם לא מתויר מדי אך מלא באטרקציות וחוויות מהנות.
היעד שמצא חן בעייני יותר מכל היה לונדון, והתוכנית החלה להירקם. בפוסט הזה אחשוף אתכם לטיול המהמם שלנו, כולל טיפים לשומרי כשרות, אטרקציות מומלצות, מקומות שגילינו ותמונות מפתות.
בהתחייבות 
;)


נתחיל מההתחלה: אם אין לכם לחץ להיות בלונדון בתאריך מסויים, כדאי להזמין טיסות בימים שני שלישי או רביעי. תחילת שבוע או סוף שבוע מתומחרים בדרך כלל בסכומים גבוהים בהרבה. אנחנו טסנו ביום רביעי וחזרנו בשבוע אחרי ביום שישי עם חברת אלעל וחסכנו יותר מ200$ לכל כרטיס.
בחרנו לנחות בשדה תעופה לוטון שממוקם מחוץ ללונדון, משיקולים כלכליים. הדרך משדה התעופה למרכז לונדון יחסית פשוטה ויש 3 אופציות:
* לשלם על אוטובוס שאטל מהשדה אל תחנת הרכבת המרכזית ומשם לקחת את הרכבת אל מרכז לונדון - סיפור של שעה וחצי פחות או יותר ועלות של 15 פאונד
* לקחת אוטובוס מהשדה אל מרכז לונדון - זול יותר אך לוקח כשעתיים נסיעה לפחות, תלוי בפקקים
* מונית / נהג מחברה ישראלית שמציעים שירותי הסעות מהשדה - עלות גבוה יחסית ועמידה בפקקים

אנחנו בחרנו לקחת את הרכבת אל תחנת Black Fries המרכזית, ראינו את הנוף והסתדרנו בקלות עם אנגלית בסיסית מינוס, ומשם הלכנו ברגל אל הדירה שלנו, והופתענו מהקרבה שלנו לנהר התמזה ולנוף המהמם.

תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel

דירה או מלון?

בנסיעות האחרונות שלי לחו"ל אני מוצאת שדירה נוחה לי בהרבה ממלון. בתור שומרת כשרות שלא אוכלת גם ככה את ארוחת הבוקר במלון, יש לי בדירה את האופציה לבשל או לחמם אוכל, ובכך יש גם חיסכון של מסעדות. מעבר לעובדות האלה, בדירה ממש אפשר להרגיש את החיים בעיר כתושב ולא כתייר וזו חוויה בפני עצמה!
הדירה שנוב מצא לנו הייתה במיקום מרכזי מעולה ובטווח המחירים שחיפשנו (אם כי הופתענו מהתמחור הגבוה, בפריז לפני שנתיים שילמנו כחצי מחיר).
המיקום שלה היה מצויין - ליד תחנת הרכבת המרכזית וליד תחנת טיוב (רכבת תחתית) ענקית בשם Woterloo . מצאנו אותה באתר  AirBNBוהיא הושכרה על ידי אישה מקסימה בשם ורוניקה שבאה מאוד לקראתנו ונתנה לנו לעשות צ'ק אין מוקדם בשעה 11:00, במקום ב14:00 וכן צ'ק אאוט מאוחר מאוד בשעה 18:00 במקום 11:00 - ללא תוספת תשלום! כך שלא נתקענו מחוץ לדירה זמן רב מדי עם המזוודות אחרי או לפני הטיסות.
הדירה הייתה מאובזרת לחלוטין מבחינת מגבות, כלים, WIFI, טלוויזיה ומוצרי חשמל (לגבי מזגן אני לא בטוחה - לא הבנו איך מפעילים אך הסתדרנו בלעדיו בזכות הרוח מהחלונות של הקומה הרביעית), לא קטנה מדי אבל ממש לא גדולה.
אנחנו הבאנו מהארץ כלים משלנו והכשרנו את התנורים.
הארון היה מלא משום מה בבגדים והיינו צריכים להפוך את הידית של הדלת לקולב, והייתי שמחה אם היו עוד מצעים או מעלית (4 קומות במדרגות! רק אם אתם בכושר) אבל שנינו הכרזנו פה אחד בסוף הטיול שהיה מדובר בהצלחה.

תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel

יום רביעי 31.8
לאחר ההתמקמות בדירה הלכנו אל תחנת רכבת התחתית הגדולה (Waterloo) והוצאנו כרטיס Travel Card. הכרטיס תקף לשבוע ועולה בסביבות ה30 פאונד ומאפשר נסיעה חופשית ברכבות תחתית ועילית במסגרת ה ZONEים שמטעינים אותו. אם אתם מתכננים להישאר במרכז לונדון, Zone 1 בטח יספיק לכם ויעלה פחות. את מפת ה Zone תוכלו למצוא כאן.
בשונה מכרטיס אוויסטר, רק כשקונים Travel Card מקבלים חוברת קופונים 1+1 על מגוון אטרקציות. לאחר מכן הלכנו ברגל לשוק Borough המהמם, וזהירות ספויילר - השוק הכי מהנה שהיינו בו. המון ירקות, דוכני אוכל מקומיים, שמנים ו2 דוכני פטריות מפוצצים בזנים לא מוכרים סיקרנו אותנו ביותר, וכן שייקים צבעוניים מפירות סחוטים וטריים.

תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel
אחרי שאכלנו (נוב פיש & צ'יפס ואני פוקאצ'ה טבעונית) ועשינו מעט קניות (רוב הירקות יקרים מבסופרמרקט המקומי, כדאי לבדוק את זה) הלכנו לטאוור ברידג' תוך כוונה לנצל את ה1+1 מהTravel Card  ולראות את הנוף ממעלה הגשר.


החלטנו להתעכב למטה וליהנות מהנוף וכשהחלטנו לעלות גילינו שהגשר כבר נסגר ב17:00, בשונה מהפרסומים שראינו באינטרנט. חזרנו לאזור שלנו וטיילנו קצת על שפת התמזה.

יום חמישי 1.9
פתחנו את היום ב ,Regent Streetאזור עם מגוון חנויות אהובות ומוכרות אך לא מתוייר כמוOxford . באזורRegent Street  נמצאת החנות היחידה של Abercrombie & Fitch אותה גילינו בטעות, למתעניינים.


אחרי שהסתובבנו מעט ברחוב ואני סיימתי את הפגישה שלי בחנות המקורית של Jo Malon (חובבי הבישום חייבים לתת קפיצה לשם!) הלכנו לקובנט גארדן, מעין קניון פתוח עם מגוון חנויות ומופעי רחוב. לאחר מכן הלכנו לראות את הצ'יינה טאון של לונדון ולא ממש התרשמנו. גם כיכר פיקדילי לא מרשימה יותר מדי ביום, אבל סימנו על שניהם וי. 

תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel

חזרנו לדירה לארוחת צהריים והמשכנו לטייל על התמזה מהצד השני, הפעם לכיוון הביג בן והמבנים שלידו, ולבסוף ארמון בקינגהאם. המרחק בניהם גדול אך עשינו אותו ברגל, נהנינו מאוד לטייל בהליכה ולראות את הרוב המוחלט של העיר.

יום שישי 2.9
את יום שישי פתחנו מוקדם בבוקר ונסענו בתחבורה ציבורית אל ה ,Lee Valley אזור גדול שכולל חוות, פארקים ועוד דברים משעממים שלא עבורם באנו, אלא לחווית ראפטינג מטורפת במקצה הקייאקים של אולימפידת 2012 .מדובר בבריכת מים ענקית עם מפלים מלאכותיים בה שטים קבוצות של 8 אנשים באבובים גדולים וחותרים את חייהם לפי צעקות המדריך או המדריכה.


הזמנו מקום לראפטינג מהארץ דרך האתר שלהם והדפסנו את אישור ההזמנה מראש. כשהגענו קיבלנו חליפות מים מיוחדות (לובשים אותן מעל בגד ים) וכן נעליים מיוחדות. רצוי להביא מגבת, מברשת שיער וים של מסיר איפור (או שפשוט אל תתאפרו, זה יהרס בכל מקרה. מניסיון).
למזלנו התעכבנו מעט בלבישה של החליפות הצמודות וכך פספסנו בדקה את הקבוצה המיועדת לנו, והצטרפנו לקבוצת צעירים מגניבים שנהנינו איתם מאוד.

תמונה מהרשת. לא השתגענו על לשלם 40 פאונד לתמונות ;)
תמונה מהרשת. לא השתגענו על לשלם 40 פאונד לתמונות ;)
לפני שמתחילים בראפטינג יש הסבר מפורט וגם הדגמה, בה כל אחד בתורו קופץ לתוך המים ושוחה במהירות לגדה, כדי להתאמן. אחרי שכולם רטובים ונרגשים מתחילים את מלאכת הראפטינג שנמשכת כשעתיים וכוללת היחלצות ממערבולות, חתירה מאסיבית, התגלשות במפלים וכמה חבר'ה בריטים מתעופפים שהיינו צריכים לחלץ חזרה לסירה שלנו.


סיימנו את הראפטינג עייפים אך מרוצים מאוד ונסענו ברכבת לאזור היהודי,Golders Green  לאכול במסעדה כשרה שמצאנו באינטרנט )וויט האוס 102) ולקחת טייק אוואי לשבת. אחרי נסיעה של כמעט שעה גילינו שהמסעדה סגורה למרות שבאינטרנט צויין שהיא אמורה להיסגר רק 4 שעות מאוחר יותר, והסתפקנו בשניצלייה. עשינו קניות באטליז יהודי של שניצלים מוכנים שדורשים חימום והכנו בדירה כמה תוספות. שבת שלום ;)

יום שבת 3.9
בשבת עשינו טיול רגלי ארוך אפילו יותר מכל מה שעשינו עד כה ביחד (ועשינו, בחיי). התחלנו בהייד פארק לכל אורכו (יש אפשרות לשכור סירת פדלים בנהר) והמשכנו בגני קנזינגטון. לאחר מכן הלכנו לראות את שוק פורטבלו המתוייר מאוד אך מומלץ ואת מוזיאון המדע שפתוח בחינם. היום שלנו לא היה עמוס ואינטנסיבי גם בגלל גשם שירד (לראשונה מתחילת הטיול) וגם כי היה מלא בהליכה במקום בנסיעות. הלו! שבת.


יום ראשון 4.9
תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel
את יום ראשון פתחנו בשווקי קמדן טאון. ישנם מספר שווקים אך הם נמצאים אחד ליד השני והמעבר בין שוק לשוק לא מורגש. השוק היה תוסס במיוחד ומפוצץ במאכלי רחוב, דוכנים מעניינים וחנויות הזויות. היינו שם כמה שעות ונהנינו מאוד. לאחר הביקור בשווקים החלנו את מסע השופינג שלנו ברחוב אוקספורד, בו החנויות היו פתוחות רק עד שעה 18:00 באותו יום.

יום שני 5.9
תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel

היום הוקדש לשופינג מאסיבי ברחוב אוקספורד. בערב החלטנו באופן ספונטני לעלות על האוטובוסים האדומים המקומיים (לא התיירותיים) בהם יכולנו לנסוע בחינם עם כרטיס ה Travel Card ולראות את העיר בצורה מעט שונה.

יום שלישי 6.9
את היום התחלנו בחיפוש אחר בנק רשמי, משום שרוב השטרות שהיו לי היו 50 פאונד שכבר לא בתוקף. ההחלפה לא הייתה כרוכה בעמלה. משם הלכנו הליכה קצרה לשוק לדנהול שהתגלה כמרכז מלא חנויות יוקרה, ואז לקחנו את הטיוב אל עבר היעד הבא שלנו באותו היום: סיור גרפיטי.

תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel
תמונה מהאינסטגרם שלי: @miryamgadiel
מעבר לכך שרוב הסיור היה מעניין (אם כי מעט ארוך) גילינו שכונה צעירה, מהממת ולא מתויירת כלל המלאה בבוטיקים ובחנויות יד שנייה. כל כך התלהבנו שהחלטנו לחזור לשם למחרת. הסיור עצמו לא עלה כסף ונרשמנו אליו מהארץ בלינק הבא. בסיום הסיור כל אחד נותן טיפ למדריך סכום שהוא רוצה. אחרי התארגנות זריזה בדירה מיהרנו אל עבר התמזה לפסטיבל Wonderground המצויין, שם עלינו על ה Starflyer וראינו את לונדון מהכיסאות הגבוהים למעלה. 

תמונה מתוך פייסבוק הפסטיבל
הייתה חוויה מהנה במיוחד שעלתה 7.5 פאונד, שבעקבותיה החלטנו לוותר על הלונדון איי הארוך והיקר. קנינו נשנושים והלכנו למופע שהזמנו מהארץ של קרקס .Barbu נהנינו מכל רגע!

יום רביעי 7.9
שבנו לשכונה שגילינו אתמול והסתובבנו בין חנויות הוינטג' הקסומות שממש חיברו אותנו לאווירה. אכלנו בדוכן רחוב אוכל צמחוני וספגנו את לונדון השקטה והמעט היפסטרית. בערב הלכנו למחזמר קסום של מלך האריות אותו הזמנו מראש באתר של דיסני במחיר מצויין באחת השורות האחרונות. שווה לבדוק את כל התאריכים בהם אתם צפויים להיות בלונדון ולסגור מופע יחסית זול. גם מהשורה שלנו ראינו מצויין והיה שווה וחווייתי מאוד.

יום חמישי 8.9
יום של אריזות, השלמת קניות ומעט מהמוזיאון הבריטי - ממנו לא ממש התרשמנו. ויאללה, למטוס!

בסרטון הבא תוכלו לראות את כל הטיול שלנו לפרטי פרטים


SHARE:

6 תגובות

  1. היי מרים,
    תודה על הפורט המפורט, אני טסה ללונדון חודש הבא וממש עזרת ליז:)
    שתזכי לכתוב על הרבה ערים מסביב לעולם��

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו ברכה מהממת! תודה חלי, תיהני!

      מחק
  2. היי מרים , באיזה אתר נרשמת לסיור גרפיטי?

    השבמחק
    תשובות
    1. http://www.freetoursbyfoot.com/london-tours/book-online/

      מחק
  3. וואו נראה טיול מדהים!

    השבמחק
  4. וואייי אתם חמודים..לפני שבוע נחשפתי לבלוגים שלך ואת נראית מדהים....מתיחחסת לכולם...קיצר אין מילים את והחבר שלך מושלמים וזה כלכך מתוק שהוא לא רוצה להופיע בבלוגים..מלא בהצלחה מאמייי

    השבמחק

© Miryam Gadiel | All rights reserved.