יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

שופינג בעיר הגדולה! טיפים ורכישות

טסה לחו״ל עם משפחה, חברים או אפילו לבד? כמה טיפים שיעשו לך חיים קלים יותר:


הבהרה - הטיפים מופנים בעיקר למכורת הקניות ברמת קל עד בינוני, רצוי לקחת כל טיפ בערבון מוגבל ;)

* חו״ל. המחירים זולים יחסית והרבה קניות תכננת לעשות בארץ היעד. כדי לחסוך במשקל ומקום במזוודה בדרך לארץ, קחי איתך את מוצרי האיפור והטיפוח שלך בגודל מוקטן, או כאלה שגם ככה עומדים להיגמר. 
חידוד על סמך ניסיון כושל: הכוונה ב״עומדים להיגמר״ היא שיספיקו לך לפחות לרוב הטיול אם לא לכולו. קרם לחות שנגמר ברגע שנחתת בשמורת טבע בלב קנדה הוא לא רעיון חכם. 

* קחי סוודר, למען השם. חבל שאת הטיפ הזה לא יישמתי לפני הנסיעה. זה רק נשמע פחות שופהוליקיות ויותר נוטה לאיזה שמינית פולניות שנמצאת איפשהו בין בריטניה, ליטה ועוד כמה דברים אליהם אני מתכחשת אצלי בגנים. אבל למען האמת מדובר בעניין אופנתי - אחרי הכל את לא רוצה להסתובב במשך חודש עם אותו קפוצ׳ון מעפן שבכלל הבאת לפיג׳מה. תאמיני לי שאת לא רוצה. 

* התמצאי במטבעות ובכסף המקומי, נו באמת!
חודש ויומיים הייתי בחו״ל. שלושה שבועות וחצי עם המשפחה בקנדה, עניין מאוד נוח כשלעצמו אשר מסיר ממך אחריות ל... כל דבר, בעצם. לאחר מכן שוטטתי ברחבי ניו ג׳רזי - מנהטן בכוחות עצמי, דבר שדרש ממני להתחיל לנווט כמו בן אדם ולהבין שהמטבע הקטן ביותר שווה יותר מהמטבע הבינוני ששווה פחות מהמטבע הגדול. לא באמת הבנתי את זה והצבע של כרטיס האשראי של התחיל לדהות, בחיי. 


* הקדשת יום לשופינג? הקדישי לידיים שלך טרולי: אחרי יום אחד עם חתכים בזרועות ושרירים שבהחלט לא היו שם קודם, צרפתי לכל מקום אליו הלכתי טרולי. לדחוף אליה את השקיות במקום לסחוב אותם היה הדבר הכי חכם שעשיתי, למרות שבאוטובוס צפוף הרגשתי הכי תיירת ולא כל כך קומפקטית. עדיין שווה כל רגע.

* יש לך חברות / חברים / משפחה שנשארים בארץ? אל תקני סים בחו״ל!
אוקי, זה קצת נחרץ, קצת הרבה אפילו, אבל אחרי בזבוז כסף אסטרונומי ומיותר לחנויות מגזימניות בקנדה ולממשל אובמה, אני בהחלט יכולה להמליץ על לרכוש סים של גולן טלקום או חברה ישראלית כזו עבור חודש או יותר, שמעניקה הרבה יותר במחיר שווה הרבה יותר. 

* היי גוגל מפס, נייס טו מיט יו! אני וניווטים לא חברים טובים כלל. לכן מצאתי לי חבר נהדר ויעיל שעזר לי להתמצא כמעט בכל מקום: במפות של גוגל תוכלו לראות בדיוק היכן אתם, ולבקש מהחבר הנאמן שישרטט לכם מפה מדויקת של איך ללכת, לאן, באיזה קו לבחור ולאיזה כיוון. 
 
לבד בניו יורק
שבוע שלם טיילתי לי ברחבי העיר המדהימה ואספתי הרבה מסקנות. הראשונה: נויורק ענקית. כוונו את עצמכם לאזור הרצוי. אם אתם כאן, אני משערת שכמוני כמוכם - מנהטן היא היעד המדובר. פיפט אבניו, טיים סקוואר ומה לא. אז אם אתם מזדמנים לאזור ומחפשים חנויות חסכוניות יחסית, עשו העתק הדבק לרשימה הבאה:

1) עזבו אתכם מניו יורק. כן, כן, מה שקראתם, את השופינג השווה ביותר עושים בעיר הסמוכה - ניו ג׳רזי. חוץ מאאוטלטים עצומים ומפנקים, תשמחו לדעת שעל נעליים ובגדים לא משלמים שם מס! 
עוד משהו שכדאי לדעת: בשונה מאירופה, ארה״ב לא מכירה ב
Tax Free. לא תמצאו ביתן כזה בשדה התעופה, המחיר שתשלמו הוא הסופי.

אאוטלטים נהדרים בניו ג׳רזי

* New Jersey Garden Simon הוא אאוטלט שבצורה פלאית כלשהי פחות מוכר לתושבי המקום והוא מוצף בישראלים. תשמעו עברית מהעוברים ושבים בכל פינה וגם מעובדי העגלות הרבים שבמקום. האאוטלט ממוקם ליד "נוארק איירפורט" והוא עצום בגודלו. התוכנית המקורית שלי הייתה לבקר בשני אאוטלטים באותו יום אך זה פשוט בלתי אפשרי.
המלצות: בתוך הקניון עצמו חפשו את האאוטלט הזול ברמה הזויה של ויקטוריה סיקרט.
קופונים: אל תשכחו לבקר בInformation לפני תחילת השיטוטים, להציג דרכון ולקבל חוברת קופונים משתלמת. כמה שיותר דרכונים - יותר חוברות. 
כשרות: בקניון דוכן של האג אנד דאז שאוחז בתעודת כשרות ומאפשר ליהנות מהמגוון הרחב בלי ייסורי מצפון. 

* Bergen mall - פחות גדול מהאאוטלט הקודם ותוכלו לשלב אותו עם תוכניות אחרות.
המלצות: בקרו בחנות האאוטלט של אדידס, אני יצאתי עם זוג נעליים ב29$ ושני מכנסי כדורסל לחבר ואחיו ב30$ לשניהם. בTARGET שיש בקניון תוכלו לקנות שוקולדים שנמכרים בדיוטי במחיר כפול אם לא משולש ואיפור דראגסטור, וכן לקים של אסי במחיר נחמד לחלוטין. חנות נוספת היא centary 21 האוגרת בתוכה בגדים ונעליים של מעצבי על (דולצ׳ה וגבאנה, ג׳יבנשי, מוסקינו, ולנטינו, קלווין קליין וכו׳) וגם שמות פחות מוכרים במחירים מגוחכים. בתקופת הסיילים העניין שווה במיוחד. החנות עצומה אבל אני מצאתי לעצמי רק שמלה חמודה של חברת lush בחצי מחיר.
קופונים: לא שמצאתי
כשרות: סנדוויץ׳ מהבית יציל אתכם.

Garden Plaza הוא קניון עצום לא רחוק מהBergen mall , לו תצטרכו להקדיש כמה שעות טובות. אמנם לא מדובר באאוטלט אלא בקניון לכל דבר, אך היעדר המיסים הופך את הקניות בו למשתלמות יותר מבניו יורק. הגודל של הגרדן פלאזה משלש את עזריאלי בקלות ומאוד פשוט ללכת שם לאיבוד. בקניון תמצאו את רשת האיפור האהובה ספורה (עם מוכרות אנטיפטיות למדי יש לציין), מאק ומייסיס ענקי.
המלצות: במייסיס תמצאו מלבד מוצרי איפור רבים (ביניהם שפתונים של אנסטסיה אשר לא נמכרים בספורה) גם בגדים נהדרים. מחירי הליוויס שם זולים מבחנויות הייעודיות וישנן גם מציאות מעונות קודמות במידות מסויימות. אם תראו תמונה שלי עם סקיני ליוויס שחור, בבקשה אל תגלו לאף אחד ששילמתי עליו רק 12$ ;)
קופונים: לפני הרכישות במייסיס, רדו לקומת הקרקע למשרדים ובקשו את קופון התייר אשר מקנה 10% הנחה נוספים כולל כפל הנחות. לא כל הבגדים (ליוויס למשל) והאיפור נכללים בהנחות, אבל אין מה להפסיד. 
בקניון תמצאו גם חנות אפל ענקית, אז אם תכננתם לקנות באזור מכשיר שלהם עשו זאת שם, המיסים שתשלמו בניו ג׳רזי נמוכים מבניו יורק.
כשרות: ליד קרוסלת הסוסים המפוארת נמצא בית קפה קטן בשם קופי & בין המחזיק תעודת כשרות, שם תוכלו למצוא בייגלים, המון סוגי קפה וכמה סלטים.


2) אם אחרי השופינג הרצחני נשאר לכן מקום (והרבה) במזוודה, עשו דרככן לבית של כל חובבת ביוטי מסודרת: הקונטיינר סטור. כן, המלצתי הרגע על חנות ארגוניות לבית - או לחדר האיפור, ליתר דיוק. אל תתאכזבו, ההמלצות המפורטות יגיעו בסרטון "קולקציית האיפור שלי" שיעלה בקרוב לערוץ היוטיוב, ועד אז תהנו מכמה תמונות שהדלפתי של ארגוניות האקריליק המושלמות. אל תשכחו לעטוף אתן טוב טוב בבגדים על מנת שלא ישברו בטיסה!



3) ברור שאם אתם בניו יורק סנטרל פארק וטיים סקוואר הם לא מקומות שיש אופציה בכלל לפספס, אפילו רק בשביל החוויה שבשיטוט. חנויות רבות מפוזרות לאורך האזור וגם כמובן בסדרה החמישית, קחו אתכם בקבוק מים והכינו את רגליכם ליום של צעידות. אם מעניין אתכן לראות אילו רכישות אני עשיתי בארה"ב וקנדה, אני מזמינה אתכן לצפות בסרטון המצורף:




חופשה נעימה! 


SHARE:

10 תגובות

  1. יאאא איך אני מקנאה בך. נראה לי המקום המושלם :)

    השבמחק
  2. ואוו טוב קראתי את הכל בשקיקה, היה ממש מעניין :)
    עשית לי חשק בטירוף אבל זה כל כך רחוק ממני :(

    השבמחק
  3. איזה כיף.. ניו יורק.. עדיין מקנאה בגיסתי שכרגע עברה לשם לרילוקיישן.
    בחול גוגל מאפ הוא בהחלט החבר הכי טוב!

    השבמחק
  4. וואו. אני כ"כ רוצה להיות שם.

    השבמחק
  5. מתאים לי חו"ל עכשיו...

    השבמחק

© Miryam Gadiel | All rights reserved.